Projectes

ACOLLIDA LINGUÍSTICA

JOves!

Cursos intensius de llengua amb els que es pretén que l’alumnat adquireixi competències lingüístiques suficients per poder accedir al sistema educatiu reglat i al món laboral.  Al voltant dels cursos de llengua, s’organitzen  diferents activitats culturals i d’oci per afavorir el coneixement de la societat i cultura catalana i donar als joves alternatius de lleure i oci.

FORMACIÓ PROFESIONALITZADORA

(Pre)ocupa’t

Formacions prelaborals per a joves migrats sols a Catalunya amb l’objectiu d’oferir una oportunitat formativa i laboral a través d’un projecte formatiu amb el qual es pretén dotar-los de les eines necessàries i/o promoure el desenvolupament de les ja existents a través d’un itinerari formatiu professionalitzador que els permeti millorar la seva situació i el seu empoderament com a ciutadans de ple dret.

DONES

La Fusteria

L’objectiu del projecte és dotar a les participants de les eines necessàries i/o promoure el desenvolupament de les ja existents, per la generació de recursos que permetin millorar la seva situació.

L’activitat principal és la recuperació, disseny i fabricació de mobles i accessoris de decoració de la llar en paral·lel a una proposta de formacions complementàries.

Vincles

El projecte s’adreça a dones d’orígens diversos, amb l’objectiu de contribuir a la seva integració sociolaboral assegurant la conciliació i la igualtat d’oportunitats a través de la millora de les competències bàsiques, l’ocupabilitat, la ciutadania digital i el treball en xarxa amb entitats i serveis del territori.

INTERCULTURALITAT

Realitat(s)

Projecte de sensibilització respecte a la realitat migratòria que viuen les i els joves migrats sols a Catalunya. L’objectiu d’aquest treball, és trencar els rumors i estereotips al voltant dels joves.

Partim de la premisa de que, perquè les i els joves migrats sols puguin assolir la ciutadania plena i ser persones de ple dret en la societat d’acollida és necessari el diàleg intercultural crític, el reconeixement mutu i la consciència del valor positiu de la diversitat i la col·laboració i construcció col·lectiva de nous discursos i espais compartits en el barri i la ciutat.

Art i transformació social

Espai de reflexió i sensibilització a través de l’art. Tallers i espais expositius de transició a través dels quals es volen generar noves experiències i reflexions sobre la ciutat, el barri i les persones.